ПОД ТЕПЕТО има нов епизод!

Гледай сега!
ГласовеМнения

Асен Асенов: Харесва ми идеята да се събори сградата на бившия партиен дом

Дали да има сграда на операта там? Не! Пловдив има нужда от център за изпълнителски изкуства

Асен Асенов, директор на ЕДНО

Харесва ми идеята да се събори сградата на бившия Партиен дом. По много причини, но основната е, че тя скрива прекрасната гледка към Родопите от пешеходната улица на Пловдив.

Не вярвам обаче, че това ще се случи. По същите причини, поради които не се реализира ( слава Богу) представеният преди време ужасяващо грозен проект за реконструкция на сградата.

Дали да има сграда на Операта там?

Не!

Пловдив има нужда от център за изпълнителски изкуства. Той трябва да може да представя и опера, и театър и танц и музика и съвременен цирк.

И да, теренът, на който се намира сградата на бившия партиен дом е много подходящ за това.

На Инициативния комитет, който иска да строи дом на Пловдивската опера имам да кажа няколко неща:

– моля не забравяйте, че годината е 2018 и сцената за изпълнителски изкуства е много развита от 70-те насам. Мислете за новите публики, които потребяват различни от опера изпълнителски изкуства. Мислете за Пловдив като за модерен град, като за град на бъдещето!
– Пловдив има едва 350 000 жители (представленията на Операта се играят по два пъти). Какъв бюджет за съдържание и маркетинг трябва да има тази институция, за да представя програма в тази зала всяка седмица по няколко пъти? Има ли публика за това?
– извинете ме за откровенността, но за съжаление сред вас няма нито един човек, който да познава съвременната сцена за изпълнителски изкуства. Моят призив е да мислите за града и затова как той задържа младите си хора!
– не на последно място: имам чувството, че и инициативният комитет и общината са забравили, че принципал на Пловдивската опера е Министерството на културата. Него никой не го пита какво мисли по темата “нов дом за Пловдивката опера”.

Ако Пловдив иска да поеме отговорността, а заедно с това и издръжката за тази институция, предложението трябва да се оформи като официално искане и едва след като (ако) се случи и за сградата и за управлението на Операта няма да има нужда да се пита МК.

Високо ценя персонално всички членове на този инициативен комитет. Този пост не е нито срещу вас, нито срещу операта.

Този пост е ЗА това да се инвестира стратегически в бъдещето на Пловдив.

Инвестицията в неизползваемата и нефункционална “мултифункционална” зала на Пловдив не е ли достатъчна обица на ухото?

Под Тепето

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

7 коментари

  1. Градостроителят е вдигнал проста сграда ОФИСИ за вертикален завършек / задънка на дълга хоризонтална ос =Главната= съгласно древни правила; съзнавайки че планината е далеко – не е ВИТОШКА (и че който иска да гледа чукари да се върне на село). Естетстващите хистерици =НЕ ХАРЕСВАМ= не са убедителни за сериозната разноска, билдингът си е ОК и РАБОТИ, за разлика от менте-фантасмагорията за оперета, която НЕ ВАЖИ. А политизирането го почнете от Альоша

  2. Айде довършете първо Централния площад ,Базиликата пред Католическата ,изгорелите тютюневи складове,бившата Пивоварна пък после мислете за друго разтуряне…Няма град с по-грозен площад от Пловдив.В Пловдив се мисли само за туристите, но не и за живеещите в града.

  3. След срутения тютюнев склад на ул. Одрин, изгорелите други три, изгорялата баня и съборената изложбена зала, редно е да съборим и Партийния дом. А ако съборим и останалото, ще се виждат не само Родопите, но и Стара планина.

  4. Господин Асан, от тези 350 000 жители, колко мислите се интересуват от ИЗКУСТВО и КУЛТУРА. Вие в Пловдив ли живеете, не виждате ли какви хора живеят тук? Вие ли ще ги научите на култура, живот в града, интеграция? Пълен смешник сте….

  5. Прав е авторът, че „Пловдив има едва 350 000 жители (представленията на Операта се играят по два пъти). Какъв бюджет за съдържание и маркетинг трябва да има тази институция, за да представя програма в тази зала всяка седмица по няколко пъти? Има ли публика за това?“ НИТО ПУБЛИКА, НИТО ТРУПА; гастрольори и заплатаджии с Ни.На. с ПЕРВЕРЗИЯ че можело и на открито, без „ДОМ“ – а, де! Да пеят в ГДК Борис Христов, да не се лакомят, как не = цял Партиен

  6. Байрякът „дом за опера“ (ЦИРК) под който се били подписали МНОГОХИЛЯДНИ платежоспособни операсти (ЛЪЖА =опашката за билети са два файтона лелки с внучета; а ако са подписвали СНАСЯЛИ ЛИ СА РЕСУРСО за инициативата? НЕ!) е менте, престорено културен / идеален. Всъщност грозно материалистически напън да докопат ТЕРЕН за Доходно Здание, което да стопанисват и да си го ЦИЦАТ цял живот, оти от пловдивските Будали по-будали нЕма.

  7. Гледката е МИЖАВА, избърши гурелите! Даже и без тежките пловдивски прахоляци = слаба работа на хоризонта. ДОМ ЗА ОПЕРА не е потребен след като публиката преглътна прославената перверзия ОПЕРА ОПЪН (Отворена =Анти-Опера на открито в комарите). А антикомунистическото „политизиране“ да започне от Альошата, като го бутне корпорация БУТАЧ се отваря площадка за ДОМ ЗА БАЛЕТ, ЦИРК с пицерии. И лифт към хотел ИМПЕРатор. А Партийният ШЪТ за офиси РАБОТИ.

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина